Weboldal készítés
Ne legyen „passzív” vagy „névjegykártya” weboldalad, AKTIVIZÁLÓDJ!
Mit jelent az, hogy passzív? Azt jelenti, hogy olyan mint egy drága névjegykártya. Bemutatkozó oldal, cégbemutató oldal, termékleírás oldal, a webáruházak mint egy kirakat, de unalmasak, statikus a design és nincsenek aktivitásra ösztönző megoldások, vagy elsődleges, másodlagos konverzióra csábító weboldal elemek. Ne legyen ilyen weboldalad!
A Te weboldalad legyen vonzó, dinamikus megjelenésű és olyan aktív elemekkel felszerelt, amely segíti a konverziós céljaid megvalósulását, tehát a vásárlást, az ajánlat kérést, a kapcsolatfelvételt vagy a hírlevél feliratkozást stb.
Mit gondolunk mi, mitől aktív egy weboldal?
3 fő csoportba sorolhatjuk az aktivitás megvalósulását.
1.Aktív weboldal elemek
- gombok, effektek, dinamikus elemek
2.Aktív folyamatok
- Kapcsolatfelvétel, ajánlat kérés, hírlevél
3.Aktív kommunikáció
- Blog, Social Média, hírlevél (edutainment, újdonságok, akciók)
Most nézzünk mindegyik fő csoportra példákat, mire is gondolunk?
1. Aktív weboldal elemek
1.1 A Gombok
Nem is gondolnád mennyit számít, hogy milyenek a gombok a weboldaladon. A gombok lehetnek valamilyen művelet végrehajtását elindító gombok, vagy egy másik oldalra navigáló gombok, a lényeg, hogy valami történik ha megnyomják. És igen, itt a lényeg, észre kell vetetni a látogatóiddal, hogy érdemes megnyomni ezt a gombot. Erre való az a kis trükk, hogy a gomb a kurzor vagy egérmutató alatt megváltozik. Ez egy jellemző design elem is lehet a weboldaladon, amivel érdemes élned, nem utolsó sorban igazi aktivitási elemként szolgál. Nézd, mutatunk egy példát, hogy milyen lehet egy aktív gomb: (ez most nem navigál sehová)
1.2 Az effektek
Mozgó, dinamikus effektekkel is fel tudod dobni az oldaladat. Egy-egy jól eltalált effekttel igazi egyedi hatást tudsz kölcsönözni az oldalnak. Vigyázni kell azonban, hogy ne legyen effekt túltengés, tehát itt abszolút igaz, hogy a kevesebb néha több. Érdemes egy-két jellemző effektet választani és azt használni. Ilyen effet például a beúszó kép vagy a megdőlő kép, mozgó hátterek, parallax effekt stb.
Most egy parallax effekt hatást mutatunk, görgess lefelé és nézd hogyan viselkedik alábbi háttérkép a mozgásra:
Nézd milyen érdekesen mozdul el a parallax hatás miatt a háttérkép
Lassan görgess lefelé, így figyeld meg a parallax hatást.
1.3 Dinamikus elemek
Dinamikus elemek is sokat segíthetnek, hogy érdekessé varázsold az oldaladat. Bizonyos kulcs információkat sokszor jobban tudsz átadni, ha nem csak szövegesen, de meghökkentő, vagy játékos módon mutatsz meg látogatóidnak. Mi is használunk ilyen elemeket, neked is ajánljuk.
Alábbi forduló elem például mindig nagy tetszést arat. Vidd ez egérmutatót a kép fölé… majd le a képről… majd rá… majd le…
Forduló elem
Gyere ide az egérmutatóval és figyeld meg a fordulást. Egyik kedvenc dinamikus elemünk ez.
Hoppá!!! De jó ez a pörgés...
Persze ezt a dinamikus elemet is érdemes visszafogottan használni, nem szabad, hogy a weboldal pörgő-forgó káosszá alakuljon, de néhány ötletes elem emeli a látogatók érdeklődését.
2. Aktív folyamatok
A weboldalak lelke véleményünk szerint az aktív folyamatokban rejlik. A lényeg, hogy valamilyen aktivitást érjen el a látogatóidnál az oldalad. Egyébként semmi értelme, csak egy drága kirakattá vagy névjegykártyává válik. Ezek az aktív folyamatok lehetnek egyszerűek, de végtelenül összetett, több lépéses folyamatok is. Ilyen tipikus folyamatok a kapcsolatfelvétel, ajánlat kérés, hírlevél feliratkozás, értékesítési tölcsér, megrendelési folyamat, időpont foglalás stb.
2.1 Kapcsolatfelvételi űrlapok
Az egyik legegyszerűbb folyamat, mégis sok weboldalon még ennyi sincs. Szerintünk alapvető, hogy több helyen is kapcsolatfelvételre ösztönözd látogatóidat. Ez a kapcsolatfelvételi űrlap természetesen lehet összetettebb is és akár kérdőív, piackutatás célú bonyolultság is felépíthető.
2.2 Ajánlatkérés
Ajánlatkérés vagy rendelés esetén már konkrét haszonnal kecsegtető folyamat indul. Az űrlap hasonló lehet mint a kapcsolatfelvétel esetén, de sokkal több integrációs lehetőség épülhet mögé. Attól függően, hogy milyen eszközökkel kötöd össze a weboldaladat, itt már fizetési, számlázási folyamat vagy hírlevél, CRM adatbázis kapcsolat is felépíthető. Természetesen nem muszáj ilyen mélységekbe bonyolódni, az is aktív, ha egyszerűen felhívod vagy emailon megkeresed az ajánlatkérő érdeklődőidet. 🙂
Az ajánlatkérő űrlapod esetén is sokféle mező típusban gondolkodhatsz, így szöveges mezők, rádió gombok és lenyíló mezők is segítenek az ajánlatkérés pontosításában.
2.3 Hírlevél vagy csali igénylés
A hírlevél marketing sokszor el lett temetve az elmúlt években, de mindig újra feltámad. Hiába a sok-sok új eszköz, közösségi média, chatbot, akármi, mai napig az egyik leghatékonyabb marketing eszköz maradt.
Persze a használata egyre kifinomultabb technikákat igényel. Ma már nem elég az „iratkozz fel hírlevelünkre” szint, az is fontos, hogy miről kommunikálsz, hogyan kampányolsz.
Azt írtuk, nem elég az „iratkozz fel hírlevelünkre” szint, mi most még is azt kérjük, hogy ha még nem vagy tagunk, csatlakozz az AKTIWeboldal klubhoz és „iratkozz fel hírlevelünkre” itt:
3. Aktív kommunikáció
A 3. elem pedig véleményünk szerint amitől egy weboldal aktív, az a folyamatos, tudatos és aktív kommunikáció.
Ez az elem, ami vállalkozóként szerintünk a legkevésbé kiszervezhető. Te vagy ugyanis az, aki tudja mi történik a cégednél, milyen újdonságaid, milyen akcióid vannak, miről szeretnéd informálni, tájékoztatni az érdeklődőidet, milyen kampányokat futtatsz.
Az aktív kommunikáció fő elemei a BLOG, a hírlevél, és a Social Média (magyarországon elsősorban a facebook) jelenlét. Persze ügyes, jól átgondolt tartalom marketinggel ezek egymást erősítő, egymásra épülő rendszerek és azt is javasoljuk, hogy építsd egymásra ezeket a kommunikációs folyamataidat.
A technikai megvalósítás, a rendszer és folyamat építés az AKTIVWeboldal szolgáltatás segítségével kedvező árazás mellett kiszervezhető. Építeni tudunk profi honlapot, egyedi weboldalt készítünk, remek folyamatokat, de azt, hogy miről kommunikálj, azt legjobban TE tudod. Persze itt is segítünk a struktúrában, adunk javaslatokat, modelleket, online marketing stratégiát javasolunk, blog készítésben is segítünk, de a szakmai részt Neked kell hozzátenni.
Ezért aztán egy jó AKTIWeboldal Téged is mint vállalkozót folyamatos aktivitásra sarkall…
Igényeld INGYENES Online marketing konfigurátorunkat és kérd hírlevelünket ITT >>>
KONFIGURÁTOR
Kreatív és újszerű online marketing aktivitás konfigurátor…
AKCIÓS KUPON
30% kedvezményre jogosító kuponunkat bármelyik online képzésünkre beválthatod…
ONLINE TANFOLYAMOK
Rendszeresen új online képzéseket készítünk a napi gyakorlat alapján, melyekhez hírlevélben havonta küldünk új akciós kuponokat…