+36-30-171-3326 info@aktivweboldal.hu
Online marketing

Weboldal készítés

Weboldal készítés ár.

Nullától a sok-sok millióig…

Nem ér semmit önmagában csak egy weboldal.

Lehet, hogy most ezen a kijelentésemen meglepődsz, de nem ér semmit önmagában egy weboldal. Ha nem kapcsolódik hozzá jó pár dolog, akkor csak annyit ér mint egy drága névjegykártya.

Mi is ez a „jó pár dolog”?

Alapvetően online mareting stratégia, online marketing folyamatok, egyszerűen fogalmazva folyamatos online marketing AKTIVITÁS nélkül valóban nem ér semmit egy weboldal. Az én megközelítésemben a weboldal készítés ár értelmezéséhez ezeket a tényezőket is figyelembe kell venni.

Weboldal készítés árak az aktivweboldal szolgáltatáscsomagok között

Mielőtt hosszabban elemezném a weboldal készítés ár összetevőit, szeretném gyorsan kielégíteni a kíváncsiságodat és leírom mennyibe kerülnek az Aktivweboldal csomagok.

Én jelenleg 3+1 weboldal készítés ár csomaggal rendelkezem.

A honlapkészítés árak alapvetően egy induló fejlesztési díjból és egy havi díjból épülnek fel.

Az induló fejlesztési díjak 70.000 Ft-tól kezdődnek, az induló havi díjak pedig 20.000 Ft-tól indulnak.

Miért van 2 ár? Mit jelent az induló és a havi díj?

Ahogy indulásként is kifejtettem, tapasztalatom szerint nem ér semmit egy weboldal, ha nem kapcsolódik hozzá FOLYAMATOS online marketing aktivitás. Ezért dolgoztam ki olyan konstrukciókat a webfejlesztés árak kapcsán, amelyek elérhetőek a kisvállalkozók számára de valódi segítséget nyújtanak, ha szeretnék vállalkozásukat online is sikeressé tenni. A kedvező fejlesztési díjakat követően szolid havi árak mellett működtethető a vállalkozás online marketing rendszere, amely a legfontosabb érdeklődő szerző felületek (SEO, Google Ads hirdetések, facebook) menedzselése mellett az értékesítési folyamatok (kampányok, hírlevél marketing) támogatását is jelenti.

Sok éves tapasztalatom ugyanis az, hogy a kisvállalkozásoknak alapvetően nem egy weboldalra van szükségük, hanem sikeres online jelenlétre, amelynek csak egy eleme a weboldal, vagy a webáruház.

Aktuális weboldal készítés áraimat itt találod (KLIKK a gombra)

Aktuális weboldal készítés áraimat itt találod (KLIKK a gombra)

Mitól függhet a weblap készítés ára?

A weboldal készítés ár meghatározására lehet sok elméletet felállítani, én most inkább néhány nagyon is praktikus és a napi gyakorlatban fellelhető példát fogok bemutatni.

Van olyan árképzési modell, hogy „attól függ”.

Mitől? Hát attól, hogy milyen autóval érkezik a leendő Ügyfél a megbeszélésre, milyen órát visel, hogyan öltözködik, mennyire tűnik tájékozottnak a témában… Bizony sajnos ilyen árképzés is létezik, nem csak a weboldal készítés piacán, hanem mindenhol.

Mondanom sem kell, hogy ettől az árképzési modelltől menekülj, szinte biztos, hogy többszörösét fizeted, mint egy valódi, korrekt árképzés esetén fizetnél.

A másik árképzési modell az óradíj alapú árképzés.

Ez sokkal korrektebb, viszont itt az a buktató, hogy ha laikus a megrendelő, nagyon nehezen kontrollálja, hogy valóban mekkora is az időszükséglete a weboldal készítésének. Sajnos sok-sok évvel ezelőtt induló családi vállalkozóként, mi is kifizettünk egy hírlevél feliratkozó űrlap beillesztésért 5.000 Ft-ot, miközben ma már tudom, hogy kb. 2 perces műveletről van szó. De ha az Ügyfél nem tudja, minek mennyi az időszükséglete könnyen felüldimenzionálhatók ezek a feladatok.

Létezik a modul alapú árképzés.

Ilyenkor modulokból vagy csomagokból választhat a Megbízó. Ilyen árképzés esetén szoktak „Alap csomag” – „Business csomag” – „Profi csomag” modulokat kínálni a fejlesztők, és ezek a csomagok alapvetően a weboldal komplexitását illetve a fejlesztési időszükségletet tükrözik.

Igény egyeztetés alapú árképzés

Ennél a modellnél a fejlesztő előzetesen nem is közöl árakat. Csak és kizárólag a Megbízó igényeit megismerve, azt részletesen feltárva nyújt árajánlatot, amely tartalmazza a megbeszélt funkciókat, célokat és ezekre nyújtott fejlesztői megoldásokat.

Fenti példákból is láthatod, hogy nem igazán lehet megállapítani melyik árképzési modell az ideális. Mind a Megbízó mind a Fejlesztő komoly kockázatokat futhat mindegyik modellnél.

Talán nem is lehet ideális árképzésről beszélni, csak ideális megvalósításról. Ha mindkét fél elégedett, mert azt kapta amit várt (vagy az Ügyfél esetében többet) akkor ideális az árképzés.

Az ingyenes weboldalakról

Több lehetőséget is találsz, ahol ingyenes weboldal készítést ajánlanak.

Ezek a megoldások legtöbbször valamilyen fizetős konstrukció bevezető ajánlatai, vagy olyan felületek, ahol Te ingyenesen elkészítheted ugyan a weboldaladat, de nem kontrollálhatod, hogy milyen egyéb tartalmak, hirdetések jelenjenek meg az oldaladon.

Azt gondolom nem kell ecsetelnem, hogy miért lehet gond, ha a tartalom és hirdetés megjelenés kontrollja nincs a kezedben a saját weboldaladdal kapcsolatban.

Az „ingyenes” weboldal ajánlat másik aspektusánál pedig vedd figyelembe, hogy igen, a felület amit nyújtanak és amin építed az oldaladat az lehet ingyenes, de az időd, amit a weboldal építésre szánsz az nincs ingyen.

Főleg a tanulás ideje nincs ingyen.

Ha azt az időt megbecsülöd, amíg megtanulsz weboldalt építeni és a hozzá tartozó egyéb ismereteket is megszerzed, (ugye most már tudod, hogy egy weboldal önmagában csak egy drága névjegykártya) óvatos becslés mellett is sok száz munkaóra nagyságrenddel kalkulálhatsz.

És ezzel a sok száz munkaórával nem leszel profi weboldal építő, nem fogsz minden felmerülő igényedre jó megoldást találni, nem tudsz egyedi megjelenést, egyedi folyamatokat felépíteni a weboldalhoz, ahhoz inkább sok ezer munkaóra szükséges.

Félre ne érts, a tanulással sosincs gond, ha érdekel a weboldal építés, simán megtanulható, manapság már rengeteg és nagyon jó fórum van erre is, de ne fogalmazzunk úgy, hogy akkor ingyenes lesz a weboldal. Nem lesz ingyenes, az időddel megfizetsz érte.

Nem beszélve arról, hogy komolyabb weboldal funkciók kialakításához így is – úgy is meg kell venni bizonyos cél szoftvereket, melyekre nem érdemes beruháznod, ha csak a saját oldaladat építenéd fel. Professzionális weboldal készítő szoftvereket azoknak érdemes megvenni akik rendszeresen, több weboldalt készítenek Ügyfeleiknek, mert így éri meg, így lesz kifizetődő a beruházás ezekre a profi, de sokszor drága szoftverekre.

Egyedi programozás vagy tartalomkezelő?

A weboldal készítés vagy weboldal építés nagyon komoly iparággá nőtte ki magát.

Gondolj csak bele, hogy ma már szinte mindent előzetesen az interneten keresünk, ha fizikai boltban vásárolunk vagy szolgáltatást igénylünk, akkor is előzetesen a „neten” szerzünk be információkat.

Magát komolyan gondoló cégnek vagy vállalkozásnak (néhány speciális eset kivételével) kötelező weboldallal, webáruházzal, webes jelenléttel rendelkezni.

Aztán az egyik leggyorsabban fejlődő területről beszélünk, tehát az 5 évvel ezelőtti weboldalak, webes jelenlétek simán elavulhatnak, melyeket meg kell újítani, át kell dolgozni.

Hogy jön ez a  fenti bevezető az egyedi programozás kontra tartalomkezelő rendszer témájához?

Hát csak úgy, hogy a korábban egyedileg programozott weboldalak helyett manapság a weboldalak döntő része valamilyen keretrendszer alapján készül. Akkora az igény, hogy gyorsítani, standardizálni kellett bizonyos munkafolyamatokat, hogy egyszerűbben , gyorsabban lehessen létrehozni szép és hasznos weboldalakat, webes jelenléteket.

Ma már a legtöbb esetben nem éri meg teljesen egyedi programozással elkészíteni egy weboldalt. Még akkor is keretrendszerekből indulnak ki a webfejlesztők, ha a Megbízónak különleges, egyedi igényei vannak. A keretrendszer testre szabása, egyedi kiegészítő funkciók implementálása, a legjobb segédprogramok megtalálása és illesztése, esetleg egy kis egyedi programozás jelenti a design kialakítása mellett a weboldal építést.

Ha minden weboldalt a teljes funkcionalitása szerint egyedileg kellene lefejleszteni, nagyon kevés cégnek lenne weboldala.

Miért?

Mert nagyon kevesen tudnák megfizetni. Ezért játszódott le az elmúlt évtizedekben ez a weboldal építés standardizáció, hogy ne kelljen minden weboldal esetében a nulláról indulni, így mindenkinek, elérhető áron lehessen webes jelenléte.

Saját nézetem szerint továbbá a Megbízó üzleti modelljének, céljainak, ügyfélkörének megértését és üzleti céljainak teljesülését segítő online jelenlét kialakítását jelenti a webfejlesztés.

Gondolj csak bele, ha házat építtetsz valakivel, nem az a lényeg, hogy tud-e téglát készíteni vagy betont keverni. Ezeket ma már készen vesszük, mégis hajlandóak vagyunk megfizetni egy jó tervezőt és kivitelezőt, hogy szép házunk legyen.

Kiegészítő funkciók áremelő hatása

A weboldal készítés ár meghatározásánál elkerülhetetlen tényező a funkcionalitás vagy funkció lista.

Amik korábban „extra” funkcióknak számítottak, úgy mind kapcsolati űrlap, térkép modul, slide show, képgaléria stb. a legtöbb webfejlesztőnél már bekerültek az alapszolgáltatások közé, tehát nem az szabja meg az árazást, hogy a Megrendelő milyen weboldal funkciókat kér, mert ezeket legtöbbször a Megbízó profilja határozza meg.

Vannak azonban olyan funkciók, melyek beépítéséért a legtöbb webfejlesztő továbbra is extra költséget számol fel. Ilyen lehet egy hírlevél vagy CMR rendszer beillesztése, animációs videók készítése vagy blog modul kialakítása.

Az extra árazás indoka ezeknél a kiegészítő funkcionalitásoknál általában az extra időigény, vagy az, hogy a webfejlesztő is megveszi a plusz funkciókat nyújtó szoftvereket, hiszen ez sokkal költséghatékonyabb mint lefejleszteni. Nem beszélve arról, hogy egy hírlevél rendszer lefejlesztése vagy egy időpont foglaló rendszer lefejlesztése speciális programozói tudást igényel.

A junior vs. senior dilemma

Amikor weboldal elkészítésének árzása kerül szóba, sok fórumon femerül a Junior kontra Senior téma.

A kezdő vagy tapasztalt webfejlesztő árazási modellje, árszintje értelemszerűen eltér.

Érdemes azonban megvizsgálni, rávilágítani hogy miért térhet el az árazásuk.

Én személy szerint 3 fő okot látok.

1. A junior fejlesztő egyszerűen nem mer elkérni olyan óradíjat, mint a Senior, örül a munkának, nem szeretne az ár miatt elesni a megbízásoktól.

2. A Senior tapasztalata alapján gyorsabban elkészül ugyanazzal a munkafeladattal, ezért magasabb az óradíja, kevesebb idő alatt végzi el ugyanazt a feladatmennyiséget.

3. A Junior nem képes elvégezni adott fejlesztői feladatot, a piacon kevés olyan Senior fejlesztő található, aki képes a feladat elvégzésére, ezért speciális tudásért, magasabb árazást is megengedhet magának.

Ha Te, mint megbízó – és most alapvetően kisvállalkozói megbízóra gondolok – fentieket átgondolod, érdemes ezt figyelembe venned a Fejlesztő kiválasztásánál.

Azt semmiképp nem javaslom, hogy gyakorlat nélküli vagy referencia nélkül rendelkező kezdőket bízz meg weboldalad elkészítésével.

Azt azonban mérlegelned kell, hogy szükséges-e speciális, magas árazással működő Senior fejlesztő az oldaladhoz? Kell-e olyan speciális funkció, „szuper egyedi” megoldás, ami miatt meg kell fizetni egy Senior fejlesztő vagy egy nagy fejlesztő ügynökség magas árait.

Ha nincs szükség egészen speciális vagy különleges egyedi tudásra a weboldalhoz, a legjobb ár-érték arányú fejlesztők, a jó pár éves tapasztalattal és rutinnal már rendelkező, „medior” fejlesztők, akik azonban még nem árazzák fel magukat csillagászati magasságokba.

Legjobban akkor járunk – az élet minden területén – ha ilyen korrekt, valós árakon dolgozó fejlesztőt, vagy szakembert találunk.

Érdemes egyébként rákérdezni az óradíjakra, korrekt szakemberek ezt megmondják.

Javaslom, hogy kisvállalkozóként ugyanúgy menekülj, az 1-2 ezer forintot bemondó fejlesztőktől, mint a 20-30 ezer forintos óradíjjal „profiskodó” megmondó emberektől.

Olcsóbb lesz, ha tudod mit akarsz

A weboldal készítés ár nagy mértékben függhet attól is, hogy milyen konkrét az elképzelés amit meg kell valósítani.

Ha már dolgoztál projekteken, vagy egyszerűen átgondolod azt, hogy Neked kellene eljuttatnod valamit „A” pontból „B” pontba, akkor könnyen megértheted a „scope” fontosságát.

A „scope”, a „cél” vagy „célterület” meghatározása amit meg kell valósítani, nagyon fontos a webfejlesztés területén is.

Mozgó célpontra szinte lehetetlen lőni, így minden webfejlesztő rémálma egy olyan Ügyfél, aki folyamatosan váltogatja elképzeléseit.

Ez az egyik oka, hogy sokszor felülárazzák a webfejlesztők a csomagjaikat, mert a tapasztalat azt mutatja, sok-sok kört kell futni a projekt során.

Ez nem azt jelenti, hogy nem lehet több körös egy fejlesztési folyamat, nem lehet módosítani, változtatni. Viszont mindkét fél, Megbízó és Fejlesztő  életét nagy mértékben megkönnyíti, ha jól sikerül az elképzelések tisztázása a fejlesztés megkezdése előtt.

Ezek az elképzelések vonatkoznak a design-ra, a terjedelemre, a funkciókra egyaránt. Illetve nagyon fontos, hogy a webfejlesztő tisztában legyen a Megbízó marketing stratégiájával, online marketing működési elképzeléseivel.

Sokszor az a tapasztalatom, hogy a weboldal fejlesztés kezdetekor az Ügyfelek nincsenek tisztában azzal, mit is várhatnak el a weboldaltól, pontosabban azzal, hogy az Ő iparágukban mik a legjobb gyakorlatok az Online marketingben. Milyen online marketing stratégiát, milyen online marketing folyamatokat támogathatna a weboldal?

Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolásában jó segítség lehet az ONLINE MARKETING KONFIGURÁTOR, melyet alábbiakban igényelhetsz.

Nincs gyakorlatod a marketing stratégiák modellezésében? Igényeld INGYENES Online marketing konfigurátorunkat és kérd hírlevelünket ITT >>>

KONFIGURÁTOR

Kreatív és újszerű online marketing aktivitás konfigurátor…

AKCIÓS KUPON

30% kedvezményre jogosító kuponunkat bármelyik online képzésünkre beválthatod…

v

ONLINE TANFOLYAMOK

Rendszeresen új online képzéseket készítünk a napi gyakorlat alapján, melyekhez hírlevélben havonta küldünk új akciós kuponokat…

ESETTANULMÁNYOK

Valódi esettanulmányok, saját példák működő online marketing rendszerekről, melyekből Te is sokat tanulhatsz.

Mit jelent a webes jelenlét?

Talán észrevetted, hogy sokszor nem „weboldal” vagy „webáruház” kifejezést használtam, hanem azt, hogy „webes jelenlét”.

A hétköznapokban minden webes jelenlétet hajlamosak vagyunk weboldalnak hívni és végül is sok minden weboldalnak hívható, ami a interneten megjelenő felület.

Viszont ha a vállalkozás üzleti céljait támogató webes jelenlétről beszélünk, akkor nem biztos, hogy a weboldal a kizárólagos felületünk, amit fejleszteni és kialakítani szükséges.

Lehetséges, hogy nincs is szükségünk klasszikus weboldalra.

Lehetséges, hogy „csak” egy jól kialakított landoló oldalra és upsell sorozatra van szükségünk, amelyre hirdetési platformokról irányítjuk az érdeklődőket.

Ezért szoktam úgy fogalmazni, hogy „webes jelenlét”, amíg nem ismerem meg jobban a Megbízó üzleti céljait, nem alakítjuk ki az online marketing stratégiát, amelyhez aztán lehet optimalizálni ezt a webes jelenlétet.

Az aktivweboldal árazási modell

Most, hogy végigjártunk sok aspektust a weboldal készítés ár témájában, nézzük meg miért olyan, amilyen az Aktivweboldal szolgáltatások árazása.

Az árazási struktúra abból a szándékból ered, hogy valóban szeretnék segíteni kisvállalkozói partnereimnek az online jelenléten keresztül, hogy sikeresebbé tegyék vállalkozásukat.

Ars Poeticám szerint csak aktív módon működtetett online jelenléttel lehet sikeresnek lenni. Ez az aktivitás szükséges a vállalkozás tulajdonosától és az online működtetést végző személytől is.

Ha indulásként el is készítünk egy jó weboldalt, kialakítjuk a megfelelő online hirdetéseket, SEO szerinti tartalmakat és beállításokat készítünk, csinálunk vevőszerző folyamatokat, nos akkor sincs vége a munkának.

A lényeg, hogy a sikeres online jelenlét folyamatos munkát és megújulást kíván. Kellenek az újdonságok, az akciók, a kampányok…

Vannak sikeres „első megoldások” és vannak sikertelenek. 

Ezért alakítottam ki az Aktivweboldal szolgáltatások árazását úgy, hogy  alacsony induló fejlesztési költséggel, szolid havi díj mellett legyen felépíthető majd működtethető a vállalkozás online lába.

Aztán a későbbiekben egyre inkább lehetőséged lesz átvenni és magadnak működtetni a bejáratott folyamatokat, de sokkal gyorsabban tudsz haladni, ha nem magadnak kell mindent elölről kitalálni, hanem bejáratott, kész modellekből építkezhetsz.

Ha szeretnéd modellezni, milyen online marketing mix lehet hatékony a Te vállalkozásod számára, igényeld az ingyenes ONLINE MARKETING KONFIGURÁTOR szolgáltatást.

Remélem tetszett fenti összefoglalóm és remélem sikerült megvilágítanom a weboldal készítés ár fő összetevőit.

Nagyon szívesen segítek Neked, ha egyedi weboldalt, webáruházat építenél vagy fejlesztenéd online jelenlétedet.

Én az Aktivweboldal szolgáltatásokat egy jó „medior” szolgáltatási szintre sorolom, tehát akkor tudok igazán értéket teremteni számodra, ha fenti sorokban kifejtett „medior” fejlesztőt keresel.

Érdemes elolvasnod online marketing stratégia, összefoglalómat is a témában, ami egy újszerű koncepció alapján mutatja be az online marketing stratégia alkotás lehetőségeit.

Sok sikert kívánok vállalkozásod építéséhez…

Ha tetszik fenti összefoglalóm és szeretnél többet megtudni az AKTIWeboldal szolgáltatásokról, vedd fel velem a kapcsolatot

Igényeld INGYENES Online marketing konfigurátorunkat és kérd hírlevelünket ITT >>>

KONFIGURÁTOR

Kreatív és újszerű online marketing aktivitás konfigurátor…

AKCIÓS KUPON

30% kedvezményre jogosító kuponunkat bármelyik online képzésünkre beválthatod…

v

ONLINE TANFOLYAMOK

Rendszeresen új online képzéseket készítünk a napi gyakorlat alapján, melyekhez hírlevélben havonta küldünk új akciós kuponokat…

ESETTANULMÁNYOK

Valódi esettanulmányok, saját példák működő online marketing rendszerekről, melyekből Te is sokat tanulhatsz.