Weboldal készítés
Blog készítés
A tartalom marketing alapja
Blog készítés és a blogolás valóban szükséges?
Szeretnélek minél hamarabb meggyőzni arról hogy igen!!!
A blog készítésre vagy blogolásra érdemes úgy tekinteni mint az online marketing tevékenységed egyik leghatékonyabb alapelemére.
Azért lehet hatékony alap elem, mert számos folyamatot, funkciót tudsz ráépíteni.
Tegyük fel, üzleti tárgyalásra készülsz egy leendő Partnereddel. Ő, még nem tud rólad semmit, nem ismer, nem találkozott Veled, nem látta korábbi eredményeidet, referenciáidat, nem ismeri az értékrendedet…
Honnan indul egy ilyen üzleti kapcsolat?
Igen, a nulláról. A nulláról építkezni pedig nagyon nehéz.
A blog készítés vagy blogolás abban (is) segít, hogy egy induló üzleti kapcsolatod ne a nulláról induljon. Ki fogunk térni rá, hogy mennyi mindenben is segíti üzleti céljaidat, de most vegyük ezt az alap esetet, hogy üzleti tárgyalás előtt leendő Partnered megnézi a weboldaladat.
Ha talál rajta blog cikkeket, szinte bizonyos, hogy beleolvas. Ha jókat és hasznos írásokat is talál, akkor azonnal szakértői státuszba kerülsz Nála és akár át is ugorhatod az üzleti kapcsolat építés első néhány nehéz lépcsőjét.
Na minimum erre jó a blog, de ezen felül még számos haszna van.
Az Aktivweboldal szolgáltatások keretében elsődlegesen Kisvállalkozások részére nyújtok szolgáltatásokat, ezért a blog készítés fontosságát és hasznosságát is ebből a nézőpontból fogom megvilágítani.
Blog mint a tartalom marketing alap eleme
Mit is jelent a tartalom marketing, miért fontos?
Gondold el, hogyan tudsz meggyőzni valakit arról, hogy értesz ahhoz amit csinálsz? Alapvetően úgy, hogy beszélsz vele róla. Prezentálsz, egyeztetsz, bemutatót tartasz…
Legtöbb esetben 1 valakinek, jobb esetben egy csoportnak.
Micsoda lehetőség rejlik azonban abban, hogy ha folyamatosan és sem időben, sem térben nem korlátozva tudnál „beszélni” rengeteg emberhez, meggyőzve Őket arról, hogy valóban értesz a témádhoz.
Nos alapvetően ez a tartalom marketing egyik fő célja, hogy sokkal több emberhez eljuthass az online térben és ez a hatalmas lehetőség ami benne rejlik.
Hol legyen a blog?
A legjobb, ha a blog a weboldalad vagy a webáruházad része.
Vannak akik külön működtetnek blog-ot valamilyen blog motoron és külön van weboldaluk, webáruházuk. Ha Kisvállalkozóként célod a termék vagy szolgáltatás értékesítés, akkor ezt a megoldást én alapvetően nem javaslom.
Ha a weboldaladnak vagy webáruházadnak része a blog rendszer, akkor nem kell külön „átterelned” az olvasókat egy másik felületre, ha meg szeretnéd mutatni termékeidet vagy szolgáltatásaidat, hanem a blog olvasásával már ott is vannak azon a felületeden, ahol el tudják érni, be tudod mutatni egyéb ajánlataidat, tartalmaidat.
A legtöbb weboldal vagy webáruház felület már rendelkezik egyébként ilyen blog modulokkal (van amelyik jobbal van amelyik rosszabbal) és ha weboldaladhoz wordpress tartalomkezelőt használsz, akkor egyenesen Tiéd a világ egyik legjobb blog modulja. Használd ki ezt a lehetőséget.
Blog kategóriák és blog cimkék
Két fontos eleme a blog rendszerednek.
Egyrészt kereső optimalizálás szempontjából is fontos elemek, másrészt pedig olvasói élmény, tartalom kereshetőség szempontjából fontosak.
A jól kialakított kategória és címke rendszer nagyon sokat hozzátehet a sikeres tartalom marketinghez.
Javaslom, hogy a blog készítés során a kategóriákat és a címkéket ugyanolyan gondos kulcsszó kutatás után határozd meg, ahogy a tartalmakat is javaslom meghatározni.
A legjobb blog motorok megfelelő beállítások mellett ugyanis a webhely térképeket átadják a Google rendszerének és ezek a webhely térképek nem csak az oldalakat és a bejegyzéseket (blog cikkeket) jelentik, hanem a kategóriákat is. A sok keresésszámmal rendelkező kategória oldalak is értékes eléréseket jelenthetnek.
Mindemellett biztos Te is úgy érzed, öröm egy olyan blog oldalon böngészni, ahol érthetően, jól van strukturálva a kategória és címke rendszer, aminek segítségével könnyen megtalálhatod amit keresel.
miről szóljon a blog?
A legjobb, ha egy tartalom marketing stratégia mentén építed fel a blog cikkeidet.
A tartalom marketing stratégiádnak több célja is lehet, ezek szoktak lenni az alapok.
- Ingyenes látogatottság növelése
- Szakértői státusz erősítése
- Közösségi média megjelenéshez tartalom
- PPC hirdetések támogatásához alap tartalom
- Hírlevél marketinghez tartalom
- Kampányok támogatása
Maguk a tartalmak vagy azok stílusa pedig sokféle lehet. Írhatsz cikkeket termékeid, szolgáltatásaid bemutatásáról. Írhatsz olyan témákról, amik érdeklik olvasóidat. Írhatsz aktuális trendekről, újdonságaidról, céges kulisszatitkokról…
A blog készítés nem nehéz, ha van témád, a téma pedig ahogy a közhely tartja, „az asztalon hever”. Ha szereted amivel foglalkozol, ha érdekel amit csinálsz a mindennapokban, akkor egyszerűen nem okozhat nehézséget erről őszintén írni az érdeklődőidnek.
Gyakorlati tanácsok blog készítéshez
Ne „csak úgy” ne csak a levegőbe írjad a blog cikkeket.
Legyen egy alapvető tartalom marketing stratégiád és próbálj meg „több legyet is ütni” a blogolással.
Az első tanácsom, hogy legyen kulcsszó listád, amikre szeretnél jó helyezéseket elérni a keresőkben. Ezek képezzék az alapját a témáidnak amikről írsz. Ha rendszeresen írsz blog cikkeket olyan témákban, olyan kulcsszavakra amikre van érdemi keresésszám, akkor hamarosan lesz „ingyenes” látogatottsága a weboldaladnak. Az „ingyenes” szót mindig idézőjelbe teszem, mert a blog írás rengeteg időt igényel és az időd NINCS INGYEN, de ez egy befektetés, amit Kisvállalkozóként érdemes megtenned.
Arról, hogy milyen módon érdemes írni keresőbarát tartalmakat, amik megfelelnek az SEO elvárásoknak is, ITT OLVASHATSZ egy remek cikket.
A második, hogy a blog cikkeidet használd fel a közösségi médiákban való megjelenéshez. Ha megosztod facebook-on, közzéteszed Instagramon, akkor további érdeklődőket terelhetsz az oldaladra.
Érdemes a legjobb cikkeket akár hirdetni is.
A harmadik, hogy a blog alapján tudod rendszeresen tartalommal ellátni hírlevél listád feliratkozóit is. Ezáltal a közép és hosszútávú Ügyfél gondozásod is rendszerbe kerül, nem beszélve szakértői státuszod állandó megerősítéséről.
Láthatod már, hogy egy blog cikk megírásával legalább 3 legyet is üthetsz egy csapásra…
Ha félsz a blog írástól
Számos Ügyfelemnél sok-sok hónap telt el, míg sikerült elérnem, hogy rendszeresen írjanak blogot.
Sokan egyszerűen nem hiszik el, Ők is képesek rá, félnek attól, hogy nem lesz megfelelő minőségű az írásuk, „mit szólnak hozzá”…
A leggyakoribb kifogások a blog készítéssel kapcsolatban:
- Nem vagyok író, én ezt nem tudom.
- Miről írjak?
- Nem lehet hetente új témát találni.
- Nem bírom én ezt az időnyomást, hogy mindig írni kell.
- Nem érek rá ezzel foglalkozni.
Most nem térek ki egyenkén ezekre a kifogásokra, ha Benned is felmerülnek az a kérésem, hogy próbáld egyenként legyőzni őket, mert ezek valóban csak kifogások.
A kifogások arra jók, hogy megmagyarázzuk magunknak, miért nem csinálunk meg valamit, amiről a lelkünk mélyén tudjuk, hogy meg kéne csinálni.
Igen, valószínűleg nem lesz tökéletes az első blog cikked amit írsz. De tudod mit, soha nem lesz tökéletes. Viszont ha nem kezded el gyakorolni – ezt az egyébként tanulható készséget – akkor nem, hogy tökéletes nem lesz, de jó sem.
Kisvállalkozóként bőven elegendő, ha bizonyos tevékenységeket nem tökéletesen, hanem elfogadható jó színvonalon végzel. Célozd meg, hogy a blogolásod is ilyen lesz, aztán nem baj ha jobban sikerül 🙂
Milyen eredmények várhatóak a blog készítés kapcsán?
Néhány példát szívesen bemutatok Ügyfélkörömből, hogy milyen eredményeket hozhatnak a blog cikkek egy kisvállalkozás életébe.
Az én tapasztalatom az, hogy ha heti rendszerességgel írunk blog cikkeket, megfelelően kiválasztott és kikutatott kulcsszavak alapján, akkor fél év után már sok százas, egy-két év után pedig több ezres havi látogatószámra számíthatunk.
Ez persze iparág függő, de a legtöbb iparágban ezek elérhető eredmények.
Kedvcsinálónak mutatom két rendszeresen blogoló Ügyfelem 1 éves statisztikáját, a Google Search rendszerből, ahol az organikus eléréseket elemezzük:
Minden iparágban lehet blogolni?
Természetesen igen, minden iparágban lehet, más kérdés, hogy van-e értelme?
Alapvetően olyan iparágakban van értelme a rendszeres blog írásnak, ahol igényli a célcsoport az „edukációt” a tanítást a termék vagy a szolgáltatás iránt, illetve fontos lehet a szakértői státusz kialakítása. Felmerülhet továbbá még ott is, ahol el kell magyarázni a termék használatot, vagy a szolgáltatás részleteit.
Ha keresőoptimalizálás és „ingyenes” látogatószerzés szempontjából közelítjük a kérdést, ott is van értelme a rendszeres blog írásnak, ahol sok, nagy keresésszámmal rendelkező kulcsszó kapcsolódik a vállalkozás profiljához.
Annak kiderítésére, hogy a Te iparágadban van-e értelme a rendszeres blog készítésnek, a tartalom marketing felépítésének, segítséget nyújthat ha kialakítod az online marketing stratégiádat.
Arra, hogy milyen módon kezd el átgondolni az online marketing stratégiádat, jó segítség lehet az ONLINE MARKETING KONFIGURÁTOR, melyet alábbiakban igényelhetsz.
Nincs gyakorlatod a marketing stratégiák modellezésében? Igényeld INGYENES Online marketing konfigurátorunkat és kérd hírlevelünket ITT >>>
KONFIGURÁTOR
Kreatív és újszerű online marketing aktivitás konfigurátor…
AKCIÓS KUPON
30% kedvezményre jogosító kuponunkat bármelyik online képzésünkre beválthatod…
ONLINE TANFOLYAMOK
Rendszeresen új online képzéseket készítünk a napi gyakorlat alapján, melyekhez hírlevélben havonta küldünk új akciós kuponokat…
ESETTANULMÁNYOK
Hogyan épül fel technikailag a blog
Ahogy fentiekben kifejtettem lehet találni blog motorokat, ahol elkezdheted a blogodat, de én azt javaslom, hogy ha nem „csak” írói babérokra törsz, hanem üzleti megfontolásból döntesz a blog készítés mellett akkor saját webes jelenléted részét képezze a blog rendszered.
Szinte az összes ismert tartalomkezelő vagy webáruház motor rendelkezik már blog funkciókkal, az egyik legismertebb és legelterjedtebb WordPress tartalomkezelő blog motorja pedig kivételesen jó.
Érdemes blog rendszert ugyanúgy „megkomponálni” mint weboldalad bármely oldalát, adni neki egy jellegzetes és egységes arculatot, grafikai elemeket, színvilágot, hogy kellemes legyen olvasni.
Nem mellékesen ha elkészítesz egy blog sablont, akkor a későbbi blog cikkeid ezen sablon alapján már sokkal gyorsabban elkészülhetnek.
Blog készítés aktivweboldal szolgáltatással
Az Aktivweboldal szolgáltatások keretében a „Hiperaktív weboldal csomag” része a blog modul, melyet legtöbb esetben én nagyon ajánlok Ügyfeleimnek.
Ha ilyen csomagot választasz, akkor a weboldalad részeként kapsz egy blog modult, előre elkészített blog minta bejegyzésekkel, amelyeket már csak másolni és aktualizálnod kell ha elkezded blogodat működtetni.
Természetesen segítek a kezdeti kulcsszó kutatásban, a tartalom marketing tervben és mindenben ami a hatékony induláshoz szükséges.
Ha vállalkozás indítás a terved, vedd fel velem a kapcsolatot.
Ha szeretnéd modellezni, milyen online marketing mix lehet hatékony a Te vállalkozásod számára, érdemes lehet-e tartalommarketinggel, blog rendszerrel foglalkoznod, igényeld az ingyenes ONLINE MARKETING KONFIGURÁTOR szolgáltatást.
Remélem tetszett fenti összefoglalóm és remélem sikerült megvilágítanom a blog készítés fő összetevőit.
Nagyon szívesen segítek Neked, ha weboldalt, webáruházat építenél vagy fejlesztenéd online jelenlétedet.
Érdemes elolvasnod online marketing stratégia, összefoglalómat is a témában, ami egy újszerű koncepció alapján mutatja be az online marketing stratégia alkotás lehetőségeit.
Sok sikert kívánok vállalkozásod építéséhez…
Ha tetszik fenti összefoglalóm és szeretnél többet megtudni az AKTIWeboldal szolgáltatásokról, vedd fel velem a kapcsolatot
Igényeld INGYENES Online marketing konfigurátorunkat és kérd hírlevelünket ITT >>>
KONFIGURÁTOR
Kreatív és újszerű online marketing aktivitás konfigurátor…
AKCIÓS KUPON
30% kedvezményre jogosító kuponunkat bármelyik online képzésünkre beválthatod…
ONLINE TANFOLYAMOK
Rendszeresen új online képzéseket készítünk a napi gyakorlat alapján, melyekhez hírlevélben havonta küldünk új akciós kuponokat…