+36-30-171-3326 info@aktivweboldal.hu

Online marketing

Ötletek

Létezik általános online marketing stratégia?

Amikor elkezdünk együtt dolgozni egy új online marketing stratégia kialakításán, gyakran felmerül a kérdés, hogy léteznek-e sablonok az online marketing stratégiai rendszerekben. Egységesen működnek-e dolgok a különböző iparágakban?

Nos igen, vannak ilyen egységesen működő alapelvek és természetesen vannak ágazat specifikus sajátosságok is.

Alapvetően azonban az online marketing stratégia és a stratégiához kapcsolódó rendszerek kialakításánál nem is elsősorban az adott vállalkozás profilját kell nézni, hanem azt a módszert, ahogy a vásárlókat, ügyfeleket végig lehet vezetni a vásárlási úton.

Meglepő, de sokszor egymáshoz hasonló ágazatok teljesen eltérő online stratégiát igényelnek és egymástól távol álló profilú vállalkozások online stratégiája is hasonló lehet.

Nézzünk meg egy folyamat oldali csoportosítást, milyenek a leggyakoribb online stratégiai rendszerek.

Új koncepció az aktivweboldal szolgáltatás

Marketing alapvetések.

Természetesen van jó néhány marketing alapvetés, melyeket figyelembe kell venni az online marketing stratégia kialakításakor.

Ilyenek ugye a megfelelő pozícionálás, tehát az ideális vevőcsoportok , célcsoportok meghatározása és a termék vagy szolgáltatás verseny előnyeinek meghatározása.

Ilyen a jó marketing mix kialakítás, (4P vagy 7P) ahol a termék, az ár, az eladás helye és az eladás ösztönzés rendszere jól fel van építve.

Persze végtelen irodalma van a marketing módszertanainak és minél többet megismersz, annál tudatosabban építheted a saját rendszeredet.

Ezek olyan alapvetések, melyeket minden vállalkozás esetében jól át kell gondolni.

Mitől függ azonban az online marketing stratégia és rendszer kialakítása?

“Tegyél fel 3 kérdést magadnak az online rendszered kidolgozásakor”

Hogyan épüljön fel az online marketing stratégia?

Van 3 olyan kérdés, melyeknek a megválaszolása alapvetően befolyásolja, hogy milyen online marketing stratégiát és rendszert érdemes felépítened.

Ezek a következők:

Lehetőség van-e újravásároltatni a terméket / szolgáltatást?

Edukálható-e, tanítható-e a célcsoport a termék / szolgáltatás kapcsán?

Építhető-e termékpiramis, értékesítési tölcsér?

Ha ezt a 3 kérdést jól átgondolod, akkor a válaszok alapján módszeresen elkülöníthető és súlyozható az, hogy milyen online rendszert érdemes felépítened.

Vegyünk alapul 3 vállalkozás példát, amelyekre vonatkozóan megnézzük fenti 3 kérdést.

Nézzünk egy villanyszerelő vállalkozást, egy fodrászatot és egy rajzeszközöket forgalmazó webáruházat.

Hogyan segít fenti 3 kérdés megválaszolása az online marketing rendszer kidolgozásához?

1. Villanyszerelő vállalkozás

Villanyszerelési munka igény valljuk be nem mindennapi szükséglet. Alapvetően új ingatlan vásárlásakor, felújításakor jelentkezik és valljuk be, egy átlagos család életében évek, évtizedek is eltelnek két ilyen esemény között.

Ha azt a kérdést őszintén felteszi magának egy villanyszerelő vállalkozás, hogy van-e esély újravásároltatni a szolgáltatást és erre érdemes-e jelentős marketing erőforrást fordítani, az őszinte válasz a NEM.

Itt most nem olyan speciális esetekről beszélünk, mint egy együttműködés egy másik kivitelező céggel, vagy egy olyan Partner megtalálása, aki évente új ingatlanokat vásárol vagy felújít, hanem az átlagos lakossági körben történő értékesítésről.

Ha jól el van végezve a villanyszerelés, nagyon valószínű, hogy évekig nem jelentkezik új igény ugyanannál az ügyfélnél.

A második kérdés, hogy edukálható, tanítható-e a célcsoport? Sajnos a válasz ismét NEM, nem valószínű, hogy érdekfeszítően lehet blogcikkeket írni a villanyszerelés rejtelmeiről és nem igazán érdekel egy átlag családot, hogy mik a legújabb trendek.

A harmadik kérdés, hogy építhető-e termékpiramis a szolgáltatási rendszerre, már átgondolandó, de az adott profil, a villanyszerelés esetén ismét inkább a NEM válasz felé hajlunk, hiszen kicsi a valószínűsége, hogy majd jól megjegyzem magamnak azt a villanyszerelőt, aki hajlandó volt a sütő bekötéséért is kijönni, aztán majd 5 év múlva, ha elköltözöm őt fogom hívni egy másik városba “villanyszerelni”…

Fentiek alapján semmi értelme tehát azokat a klasszikusnak számító online marketing rendszereket bevezetni egy villanyszerelő vállalkozásnál, mint blog rendszer, tartalom marketing, hírlevél rendszer, csali stb.-stb.

Mit tehet hát akkor szegény villanyszerelő vállalkozó és mások akik ritkán jelentkező igényekre adnak megoldást?

Mi a teendő?

Sokkal jobb és vonzóbb landoló oldalakat kell készíteni és előre kell kerülni a regionális kulcsszó keresésekben. Konkrétan ha valaki rákeres a Google keresőben a villanyszerelésre, vagy valamelyik kapcsolódó kulcsszóra ott kell lenni az első 3 találat között és olyan megnyerő landoló oldalra kell vezetni az érdeklődőt, hogy nagyobb eséllyel vegye fel a kapcsolatot mint másokkal.

Online marketing szempontjából itt tehát a fő feladat a megfelelő kulcsszókutatás, a jó licitálás a Google hirdetéseknél és olyan megnyerő landoló oldal, amely meggyőzi az érdeklődőt. Itt fel lehet vonultatni a legújabb videós technikákat és egyéb profi eszközöket.

2. Fodrászat

Második vállalkozás típusunk legyen egy fodrászat.

Ha gyorsan végigfutunk fenti 3 kérdésen, itt már más válaszokat kapunk

Egy fodrászat esetében abszolút újra értékesíthető szolgáltatásról beszélünk, tehát az első kérdésre a válasz IGEN.

A célcsoport edukálása vagy képzése meggondolandó, itt a 2. kérdésre tehát “részben” válasz adható, hiszen a fodrászat technikai része nem hiszem, hogy érdekli a célcsoportot, de ha új frizura trendekről, megjelenési tanácsokról, ötletekről beszélünk, akkor igen, elképzelhető egyfajta tartalom gyártási lehetőség, amely számot tarthat a célcsoport figyelmére.

A 3. kérdésre, a termékpiramisra ismét NEM a válasz, de ez a szolgáltató profilok közül talán a fodrászatra igaz (kozmetika és egyéb szépészeteknél már jóval több szolgáltatás merülhet fel) és itt is elgondolkadtató, hogy felépíthető esetleg egy kedvezményes első hajvágás, majd összetettebb csomag ajánlati rendszer, esetleg előfizetéses rendszer…

Ha online marketing rendszer szempontjából vizsgálunk egy ilyen szolgáltatást itt már jóval több rendszert érdemes felépíteni, tehát a tartalom marketingtől a hírlevél rendszerig beilleszthető az online marketing stratégia számos eleme és érdemes is felépíteni ezeket.

3. Rajzeszköz webáruház

A végére hagytam egy olyan profilt, ami az online marketing “mekkája” lehet. Egy ilyen profil, ahol ugyanis mindhárom kérdésre IGEN a válasz, rengeteg lehetőséget rejt magában online marketing szempontól.

Nézzük, miért kap 3 igent ez a vállalkozás?

Pillanatok alatt belátható, hogy egy ilyen profil esetében, mint a rajz eszközök, újra vásárolható termékekről beszélünk, oktatható a célközönség és valószínűleg igényli is az oktatást és felépíthetőek termékpiramisok, tehát egyszerű belépő termékektől haladhatunk az öszetett, drágább csomag termékek felé.

Egy ilyen profilnál érdemes tartalom marketingre erőforrást fordítani, tehát blogokat írni, oktatni, edukálni a célközönséget, mert ezzel kedvet ébreszthetünk a bemutatott termékek iránt.

Érdemes hírlevél rendszert építeni az elfogyó termékek újra vásárlásának ösztönzésére.

Érdemes termékpiramisokat, értékesítési tölcséreket, keresztértékesítési rendszereket, upselleket felépíteni a vásárlási érték és gyakoriság növelésére.

Összefoglalás

Mi a teendő tehát, ha fenti 3 kérdés alapján megvizsgáljuk a vállalkozás profilját?

Ha még nem indítottunk vállalkozást érdemes a tervezési időszakban átgondolni, hogy milyen profilba vágjunk bele.

Legnagyobb mozgásterünk akkor van, ha újraértékesíthető a termék vagy szolgáltatás, tehát rendszeresen “elfogyó” termékkel foglalkozhatunk.

Ha edukálhatóság, oktathatóság kapcsolódik hozzá az segíti a rendszeres kapcsolattartást, az igénygenerálást.

A termékpiramis lehetősége pedig az értékesítési rendszerek felépítésének kedvez.

Próbáljuk ilyen vállalkozásba belefogni vagy ezeknek az elemeknek egy-egy részét beépíteni vállalkozásunk marketingjébe.

Ha pedig olyan a vállalkozás profilja, hogy nem lehet egyik elemet sem megtalálni a vásárlói életút során, akkor egy dologgal azért vigasztalódhatunk.

Legtöbbször azok a szolgáltatások vagy termékek esetében van 3 NEM válaszunk, fenti kérdésekre amelyek azonnali szükségletet, hirtelen jelentkező vásárlói igényt elégítenek ki. Ezeknél az eseteknél pedig kevésbé árérzékenyek a vevők, tehát esélyünk van nagyobb árréssel dolgozni. Gondolj csak bele egy dugulás elhárítás vagy csőrepedés javítás, autómentés esetén leggyakrabban nem az ár az elsődleges választási szempontunk, hanem a gyorsaság, megbízhatóság.

Összefoglalásként elmondhatjuk tehát, hogy online marketing stratégia szempontjából vannak egységes elemek, de vállalkozási profil függő, hogy ezeket az elemeket lehet-e alkalmazni.

Igényeld ingyenes ötleteinket

WEBOLDAL PRAKTIKÁK

Trükkök, érdekességek a weboldal építés világából.

ELEMZÉSEK

Saját példák, kampányértékelések.

v

ÖTLETEK

Azonnal alkalmazható, kipróbált ötletek.

ESETTANULMÁNYOK

Valódi, saját példák, melyekből Te is tanulhatsz

Szeretnéd megduplázni vállalkozásod forgalmát?

Az Online Marketing térkép segítségével megmutatjuk hogyan tudod Te is rövid idő alatt duplázni a forgalmadat. Ha kéred az Online Marketing térképet add meg nevedet és Email címedet ahová küldhetjük.

Köszönjük, sikeresen csatlakoztál hozzánk.