+36-30-171-3326 info@aktivweboldal.hu
Online marketing

Weboldal készítés

Ne legyen “passzív” vagy “névjegykártya” weboldalad, AKTIVIZÁLÓDJ!

A weboldalak jelentős része még manapság is PASSZÍV!

Mit jelent az, hogy passzív? Azt jelenti, hogy olyan mint egy drága névjegykártya. Bemutatkozó oldal, cégbemutató oldal, termékleírás oldal, a webáruházak mint egy kirakat, de unalmasak, statikus a design és nincsenek aktivitásra ösztönző megoldások, vagy elsődleges, másodlagos konverzióra csábító weboldal elemek. Ne legyen ilyen weboldalad!

A Te weboldalad legyen vonzó, dinamikus megjelenésű és olyan aktív elemekkel felszerelt, amely segíti a konverziós céljaid megvalósulását, tehát a vásárlást, az ajánlat kérést, a kapcsolatfelvételt vagy a hírlevél feliratkozást stb.

Mit gondolunk mi, mitől aktív egy weboldal?

3 fő csoportba sorolhatjuk az aktivitás megvalósulását.

1.Aktív weboldal elemek

  • gombok, effektek, dinamikus elemek

2.Aktív folyamatok

  • Kapcsolatfelvétel, ajánlat kérés, hírlevél

3.Aktív kommunikáció

  • Blog, Social Média, hírlevél (edutainment, újdonságok, akciók)

Most nézzünk mindegyik fő csoportra példákat, mire is gondolunk?

Aktivizáld a weboldaladat és az online jelenléted.
Komplex segítség az AKTIWeboldal

1. Aktív weboldal elemek

1.1 A Gombok

Nem is gondolnád mennyit számít, hogy milyenek a gombok a weboldaladon. A gombok lehetnek valamilyen művelet végrehajtását elindító gombok, vagy egy másik oldalra navigáló gombok, a lényeg, hogy valami történik ha megnyomják. És igen, itt a lényeg, észre kell vetetni a látogatóiddal, hogy érdemes megnyomni ezt a gombot. Erre való az a kis trükk, hogy a gomb a kurzor vagy egérmutató alatt megváltozik. Ez egy jellemző design elem is lehet a weboldaladon, amivel érdemes élned, nem utolsó sorban igazi aktivitási elemként szolgál. Nézd, mutatunk egy példát, hogy milyen lehet egy aktív gomb: (ez most nem navigál sehová)

1.2 Az effektek

Mozgó, dinamikus effektekkel is fel tudod dobni az oldaladat. Egy-egy jól eltalált effekttel igazi egyedi hatást tudsz kölcsönözni az oldalnak. Vigyázni kell azonban, hogy ne legyen effekt túltengés, tehát itt abszolút igaz, hogy a kevesebb néha több. Érdemes egy-két jellemző effektet választani és azt használni. Ilyen effet például a beúszó kép vagy a megdőlő kép, mozgó hátterek, parallax effekt stb.

Most egy parallax effekt hatást mutatunk, görgess lefelé és nézd hogyan viselkedik alábbi háttérkép a mozgásra:

Nézd milyen érdekesen mozdul el a parallax hatás miatt a háttérkép

Lassan görgess lefelé, így figyeld meg a parallax hatást.

1.3 Dinamikus elemek

Dinamikus elemek is sokat segíthetnek, hogy érdekessé varázsold az oldaladat. Bizonyos kulcs információkat sokszor jobban tudsz átadni, ha nem csak szövegesen, de meghökkentő, vagy játékos módon mutatsz meg látogatóidnak. Mi is használunk ilyen elemeket, neked is ajánljuk.

Alábbi forduló elem például mindig nagy tetszést arat. Vidd ez egérmutatót a kép fölé… majd le a képről… majd rá… majd le…

Forduló elem

Gyere ide az egérmutatóval és figyeld meg a fordulást. Egyik kedvenc dinamikus elemünk ez.

Hoppá!!! De jó ez a pörgés...

Persze ezt a dinamikus elemet is érdemes visszafogottan használni, nem szabad, hogy a weboldal pörgő-forgó káosszá alakuljon, de néhány ötletes elem emeli a látogatók érdeklődését.

Aktív weboldalak

2. Aktív folyamatok

A weboldalak lelke véleményünk szerint az aktív folyamatokban rejlik. A lényeg, hogy valamilyen aktivitást érjen el a látogatóidnál az oldalad. Egyébként semmi értelme, csak egy drága kirakattá vagy névjegykártyává válik. Ezek az aktív folyamatok lehetnek egyszerűek, de végtelenül összetett, több lépéses folyamatok is. Ilyen tipikus folyamatok a kapcsolatfelvétel, ajánlat kérés, hírlevél feliratkozás, értékesítési tölcsér, megrendelési folyamat, időpont foglalás stb.

2.1 Kapcsolatfelvételi űrlapok

Az egyik legegyszerűbb folyamat, mégis sok weboldalon még ennyi sincs. Szerintünk alapvető, hogy több helyen is kapcsolatfelvételre ösztönözd látogatóidat. Ez a kapcsolatfelvételi űrlap természetesen lehet összetettebb is és akár kérdőív, piackutatás célú bonyolultság is felépíthető.

Miben segíthetünk?

6 + 8 =

2.2 Ajánlatkérés

Ajánlatkérés vagy rendelés esetén már konkrét haszonnal kecsegtető folyamat indul. Az űrlap hasonló lehet mint a kapcsolatfelvétel esetén, de sokkal több integrációs lehetőség épülhet mögé. Attól függően, hogy milyen eszközökkel kötöd össze a weboldaladat, itt már fizetési, számlázási folyamat vagy hírlevél, CRM adatbázis kapcsolat is felépíthető. Természetesen nem muszáj ilyen mélységekbe bonyolódni, az is aktív, ha egyszerűen felhívod vagy emailon megkeresed az ajánlatkérő érdeklődőidet. 🙂

Az ajánlatkérő űrlapod esetén is sokféle mező típusban gondolkodhatsz, így szöveges mezők, rádió gombok és lenyíló mezők is segítenek az ajánlatkérés pontosításában.

Rádió gombok

6 + 5 =

2.3 Hírlevél vagy csali igénylés

A hírlevél marketing sokszor el lett temetve az elmúlt években, de mindig újra feltámad. Hiába a sok-sok új eszköz, közösségi média, chatbot, akármi, mai napig az egyik leghatékonyabb marketing eszköz maradt.

Persze a használata egyre kifinomultabb technikákat igényel. Ma már nem elég az “iratkozz fel hírlevelünkre” szint, az is fontos, hogy miről kommunikálsz, hogyan kampányolsz.

Azt írtuk, nem elég az “iratkozz fel hírlevelünkre” szint, mi most még is azt kérjük, hogy ha még nem vagy tagunk, csatlakozz az AKTIWeboldal klubhoz és “iratkozz fel hírlevelünkre” itt:

Ez az egyetlen élő elem a blogban, itt tehát valóban feliratkozol, nem csak személtetjük…

3. Aktív kommunikáció

A 3. elem pedig véleményünk szerint amitől egy weboldal aktív, az a folyamatos, tudatos és aktív kommunikáció.

Ez az elem, ami vállalkozóként szerintünk a legkevésbé kiszervezhető. Te vagy ugyanis az, aki tudja mi történik a cégednél, milyen újdonságaid, milyen akcióid vannak, miről szeretnéd informálni, tájékoztatni az érdeklődőidet, milyen kampányokat futtatsz.

Az aktív kommunikáció fő elemei a BLOG, a hírlevél, és a Social Média (magyarországon elsősorban a facebook) jelenlét. Persze ügyes, jól átgondolt tartalom marketinggel ezek egymást erősítő, egymásra épülő rendszerek és azt is javasoljuk, hogy építsd egymásra ezeket a kommunikációs folyamataidat.

A technikai megvalósítás, a rendszer és folyamat építés az AKTIWeboldal szolgáltatás segítségével kedvező árazás mellett kiszervezhető. Építeni tudunk profi honlapot, remek folyamatokat, de azt, hogy miről kommunikálj, azt legjobban TE tudod. Persze itt is segítünk a struktúrában, adunk javaslatokat, modelleket, de a szakmai részt Neked kell hozzátenni.

Ezért aztán egy jó AKTIWeboldal Téged is mint vállalkozót folyamatos aktivitásra sarkall…

Ha tetszik fenti összefoglalónk és szeretnél többet megtudni az AKTIWeboldal szolgáltatásokról, vedd fel velünk a kapcsolatot

Igényeld ingyenes ötleteinket

WEBOLDAL PRAKTIKÁK

Mit jelent, hogy aktívan segíti a weboldal a vállalkozás működését?

ELEMZÉSEK

Saját példák, mire érdemes koncentrálni.
v

ÖTLETEK

Gyakorlatban kipróbált ötletek az online marketing területeiről.

ESETTANULMÁNYOK

Saját példák működő online marketing rendszerekről.

Szeretnéd megduplázni vállalkozásod forgalmát?

Az Online Marketing térkép segítségével megmutatjuk hogyan tudod Te is rövid idő alatt duplázni a forgalmadat. Ha kéred az Online Marketing térképet add meg nevedet és Email címedet ahová küldhetjük.

Köszönjük, sikeresen csatlakoztál hozzánk.